Werk professioneel: leg afspraken vast.

Home » Expertise » Contracten- en Ondernemingsrecht » Adviseren, contracten, rechtsvormen

Contracten, voorwaarden en juridische bedrijfsscan

Veel ondernemers halen er vooral energie uit om bezig te zijn met datgene waar ze goed in zijn: ondernemen. Dat moet u natuurlijk vooral blijven doen. Wij ontzorgen u graag zodat u contractueel ook uw zaken op orde hebt.

Goede contracten vormen zowel een spoorboekje waarin staat wat u over en weer van elkaar mag verwachten als een verzekering tegen gezeur achteraf. Een goed contract sluit aan op uw onderneming en op uw manier van werken: het is dus maatwerk waarover u zich goed moet laten adviseren. Dat vergt een investering die zich terugbetaalt: krijgt u toch een geschil dan staat u een stuk sterker en dat bespaart kosten en stress.

Het begint ermee om afspraken met uw eventuele zakenpartner goed vast te leggen. Wij kunnen daarvoor bijvoorbeeld een aandeelhoudersovereenkomst of een vennootschapsovereenkomst opstellen.

Daarnaast is het verstandig om duidelijke afspraken te maken met uw opdrachtgevers zodat u weet waar u beiden staat en u conflicten voorkomt. Goede algemene voorwaarden zijn daarbij onontbeerlijk. Heeft u eenmaal op maat gemaakte voorwaarden dan kunnen die vaak jaren mee en kunnen zij in geval van juridische discussie een wereld van verschil uit maken.

Koopt u producten of diensten in, denkt u dan ook eens na over inkoopvoorwaarden.

Onverwachte belastingclaims kunnen een nare ‘verrassing zijn’. Wij stellen graag een modelovereenkomst op om uw risico’s bij de inhuur van zzp’ers zoveel mogelijk te beperken.

Krijgt u ruzie met uw zakenpartner? Wij helpen u graag om uw samenwerking goed af te wikkelen zodat u beiden weer verder kunt.

Ten slotte kunt u bij ons ook terecht voor een juridische bedrijfsscan waarbij wij uw onderneming doorlichten op juridische risico’s en ervoor zorgen dat uw contracten weer helemaal up-to-date zijn.

Advocaten